178 کد کالا

دستگاه زنده یاب صوتی و تصویری Leader فرانسه (لیدر)

16,500,000,000 ریال

دستگاه زنده یاب صوتی و تصویری Leader فرانسه (لیدر)

 

برای مطالعه مشخصات فنی، فایل کاتالوگ را مشاهده نمایید

 

دستگاه زنده یاب چیست و چگونه کار میکند؟

در حادثه ساختمان پلاسکو از دستگاه زنده یاب برای شناسایی مصدومان استفاده شده است. اما این دستگاه های زنده یاب چگونه کار می کنند؟ کار با دستگاه های زنده یاب و چگونگی عملکرد آن ها معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام کرده که چهار دستگاه زنده یاب هلال احمر سیگنال هایی از سمت موتورخانه پلاسکو دریافت کرده اند. سال هاست که در گوشه و کنار جهان از دستگاه های مختلف زنده یاب برای پیدا کردن سریع مصدومان در زیر آوار استفاده می کنند.  دستگاه زنده یاب انواع مختلفی دارند و تیم های امداد و نجات کشورهای مختلف از دستگاه هایی با مشخصات متفاوت استفاده می کنند. این دستگاه ها بر اساس نوع و کاربردشان برای حوادث مختلف متفاوت هستند. اما به صورت معمول از حسگرهای حرارتی، صوتی، نوری و اکسیژنی و در برخی از موارد دتکتور یا شناساگر مایکروویو استفاده می کنند.

در حوادثی که تخریب گسترده وجود دارد به صورت معمول از دستگاه زنده یاب با حسگر صوتی استفاده می شود. از این دستگاه ها باید در سکوت مطلق محیط استفاده کرد. سنسورهای پیشرفته چنین دستگاه هایی در محیط نصب می شود و دستگاه قادر است صدا ها را از زیر آوار تشخیص دهد. در واقع سنسورهای این دستگاه، محل حادثه را به یک میکروفون بزرگ و حساس تبدیل می کنند. این دستگاه ها همچنین قادر هستند که لرزش هایی که احتمالا توسط مصدوم در زیر آوار تولید می شود را به صدا تبدیل کنند. این صدا و لرزش می تواند حتی کشیده شدن ناخن توسط مصدوم روی یک سطح یا کوبیدن با میله یا ابزاری به جسم دیگر باشد. معمولا این دستگاه ها با ضبط صدا ها در حافظه خود به امدادگر امکان می دهد تا اصوات شنیده شده را مقایسه کرده و خود را به نزدیکی مصدوم برسانند. با بررسی نمودار ها و گراف های ترسیم شده، امدادگر به تدریج می تواند محل دقیق گیر افتادن مصدوم را پیدا کند تا نیرو ها به کند و کاو محل بپردازند. استفاده از این روش همانطور که گفته شد نیاز به حفظ سکوت در محیط حادثه را دارد.

علاوه بر این در حوادث دیگر امدادگران از دستگاه زنده یاب با حسگر های حرارتی استفاده می کنند. در واقع این حسگر ها حرارت زیر آوار را با استفاده از رنگ دسته بندی می کنند و طیف های حرارتی اسکن شده را مشخص می کنند. در مواردی که منبع حرارتی زیر آوار نباشد این دستگاه ها کمک شایانی به تشخیص حرارت بدن مصدومان و پیدا کردن آن ها می کنند.

تحقیقات جدیدی هم برای استفاده از دستگاه های زنده یاب صورت گرفته که با امواج مایکروویو کار می کنند. این دستگاه ها قابلیت شناسایی سیگنال های تنفس و ضربان قلب مصدوم را دارند.

اساس کار آن ها به این صورت است که موج مایکروویو قابلیت عبور از میان آوار را دارد و با برخورد با مصدوم زنده در زیر آوار انعکاس موج تغییرات مشخصی دارد. با استفاده از الگوریتم خاص این دستگاه می تواند تنفس یا ضربان قلب را در انعکاس موج مایکروویو تشخیص دهد.

 

برای دانلود فیلم (آموزش استفاده از زنده یاب لیدر) لطفا روی لینک (همین متن) کلیک کنید

 

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

...

...
محصولات مرتبط

اطلاعات شعبه ها


شرکت ایمن آفرینان امین

تهران، خیابان امام خمینی، روبروی بیمارستان سینا، کوچه جهانگردی، بن بست اول، پاساژ جهانگردی، طبقه چهارم، واحد ۳۳

فروشگاه امینیان

تهران، خیابان امام خمینی، روبروی بیمارستان سینا، کوچه جهانگردی، بن بست اول، پاساژ جهانگردی، نبش پاساژ، واحد ۳

مشاوره و فروش + پشتیبانی سایت: ۰۹۲۰۱۱۹۵۷۵۸

پاسخگویی: ۷ روز هفته، ۲۴ ساعته... حتی روز های تعطیل

با خرید از سایت میتوانید فاکتور فروشگاهی (بدون مالیات بر ارزش افزوده)

و یا فاکتور شرکتی (با ۹% مالیات بر ارزش افزوده) دریافت کنید

تحویل سفارش به صورت حضوری و یا ارسال توسط پیک، تیپاکس و یا به هر طریقی که شما تمایل دارید